سامان خرمی نژاد / جراحی گوش / جراحی زیبایی گوش
مدت زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

جراحی زیبایی گوش

احتمالا شما نیز با عمل جراحی زیبایی گوش آشنا هستید. خیلی از اشخاص با ظاهر و اندازه گوش خود در زمان کودکی مشکل دارند ، ممکن است برخی دیگر از اشخاص دارای گوش های نامتقارن و یا بیش از اندازه افتاده داشته باشند. مشکلاتی که در بالا ذکر شد برای کودکان بسیار آزار دهنده می باشد ، بزرگسالان نیز به وسیله موهایش سعی در پوشش آنها دارند ، اما امروزه به آسانی و در زمان کوتاهی به وسیله جراحی زیبایی گوش می توان این مشکلات را حل نمود. عمل زیبایی گوش که بیشتر به عنوان جراحی پلاستیک گوش شناخته شده است، جهت رفع و برطرف ساختن مشکلات گوش ظاهری گوش است. برای جراحی زیبایی گوش نیاز است، ابتدا پزشک بیمار را دقیق معاینه نمایند تا با ارزیابی دقیق اندازه ، محل قرارگیری و سایز گوش ها تعیین شود. پس از مشاوره پزشک معالج مراقبت های قبل و پس از جراحی گوش را به بیمار آموزش می دهد.

دکتر سامان خرمی نژاد به عنوان یکی از بهترین جراحان زیبایی گوش تهران تجربه بالایی در انجام این عمل زیبایی دارند. کودکان و بزرگسالان زیادی از برآمدگی گوش خود ناراضی هستند. آنها می توانند توسط دکتر خرمی نژاد این مشکل را با حداقل عوارض ممکن برطرف کنند.

کاندید مناسب جراحی زیبایی گوش

کاندید مناسب جراحی زیبایی گوش

در اشخاصی که برآمدگی گوش ، نامتقارن بودن گوش و اندازه مناسبی ندارند می توان از جراحی زیبایی گوش برای رفع این مشکلات استفاده کرد. نا مناسب بودن ظاهر گوش تاثیر بسیار زیادی در کاهش اعتماد به نفس شخص دارد، این مسئله در کودکان بسیار تاثیر گذار است زیرا کودک زمانی که به دلیل ظاهر گوش مداوم مورد تمسخر دوستان خود قرار می گیرد به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی گوش بهره برد. بنابراین کودکان و اشخاصی که دارای گوش های نامتقارن و یا دارای برآمدگی بیش از اندازه ای می باشند بهترین کاندید عمل زیبایی گوش هستند.

نارسایی گوش یکی دیگر از موارد جراحی زیبایی گوش می باشند، برخی از اشخاص به شکل مادرزادی با نارسایی جدی در گوش روبرو می شوند، جهت تجدید ساختار گوش می توان از این عمل زیبایی استفاده کرد.

مزایای عمل جراحی زیبایی گوش

مزایای جراحی زیبایی گوش را به اختصار در ذیل شرح می دهیم:

جراحی زیبایی گوش نواقص مادر زادی گوش را رفع و اصلاح می نماید.

عمل جراحی گوش بسیار ایمن بوده و خطرات آن بسیار اندک است ، به گونه ای که می توان خطرات جراحی گوش را نادر دانست.

بالا رفتن اعتماد به نفس ، با انجام جراحی زیبایی گوش معمولا اشخاص پس از جراحی زیبایی گوش از نظر روانی شرایطشان بهبود می یابد.

تغییر در چهره شخص ، با انجام جراحی زیبایی گوش ظاهر شخص به حالت طبیعی بازیابی می گردد.

مراقبت های قبل از جراحی زیبایی گوش

استعمال سیگار و دخانیات به مدت 7 هفته قبل از جراحی زیبایی گوش باید قطع گردد.

مصرف داروهای ضد التهاب و آسپرین که سبب افزایش خونریزی می شوند باید یک هفته قبل از عمل قطع گردد.

مراقبت و محافظت از پوست باید انجام شود.

جراحی زیبایی گوش از حساس ترین جراحی های زیبایی می باشد که نیازمند تبحر بالای جراح است. دکتر خرمی نژاد مشاورات قبل از عمل زیبایی گوش را برای بیماران خود ارائه می دهد تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی زیبایی گوش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید. تلفن تماس : ۲۲۳۹۹۸۱۴ – ۰۹۱۲۳۹۴۷۸۲۸

مراحل انجام جراحی زیبایی گوش

  • ابتدا یک برش برش در حدود 3 الی 4 سانتی متر در پشت گوش ها ایجاد می شود تا متخصص گوش و حلق و بینی بتواند به غضروف های داخل گوش دسترسی داشته باشد.
  • سپس جراح گوش غضروف های داخلی گوش را فرم داده و در موقعیت مناسبی فیکس می کند.
  • در نهایت برش های پشت گوش بخیه زده می شوند که پس از 10 روز می توان آنها را کشید و در این مدت نیاز است بیمار از پانسمان های مخصوصی استفاده کند.

مراقبت های پس از جراحی گوش

  • نگه داشتن پانسمان گوش پس از جراحی به مدت 5 سال
  • رعایت بهداشت فردی جهت جلوگیری از عفونت گوش
  • شست و شوی منظم و مرتب گوش
  • نیاز است پس از جراحی گوش از کرم های آنتی بیوتیک استفاده شود
  • استفاده دائم از هد بند، می توان پس از هفته دوم فقط در شب ها از هد بند استفاده کرد.
  • خوابیدن به پشت به مدت دو هفته جهت جلوگیری از فشار به گوش

به تمامی بیماران توصیه می شود که تمامی نکات مربوط به جراحی زیبایی گوش را انجام دهند تا بهبودی سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن حاصل شود.

ماندگاری جراحی زیبایی گوش

خوشبختانه ماندگاری جراحی زیبایی گوش تا پایان عمر می باشد ، این امر تا زمانی که مشکل و ضربه ای به گوش وارد نشود ماندگار می باشد.

به تمامی بیمارانی که جراحی زیبایی گوش انجام داده اند توصیه می شود تعداد جلسات درمانی را که پزشک جهت مشاهده و بررسی گوش پس از جراحی تعیین نموده است را انجام دهند تا بهترین نتیجه ممکن پس از جراحی حاصل گردد.

عوارض جراحی

جراحی زیبایی گوش عوارضی ندارد، برخی از مشکلات ممکن است پس از جراحی زیبایی گوش اتفاق بیافتد که بیشتر این مشکلات به علت رعایت نکردن خود بیمار می باشد. نظیر ضربه وارد کردن به گوش که این امر سبب پاره شدن بخیه ها و بازگشت گوش به حالت و فرم قبلی می گردد در نتیجه خونریزی و زخم غیر طبیعی در گوش ایجاد می شود.

توصیه می شود این عمل زیبایی را در مراکز معتبر و توسط متخصص گوش و حلق وبینی انجام دهید تا با عوارض جبران ناپذیری که در مراکز غیر معتبر روی می دهد، روبرو نشوید.

جراحی زیبایی گوش را می توان پس از سن 16 سالگی انجام داد.

بازسازی گوش ها در چه مواردی نیاز است؟

  • گوش های برجسته، که اندازه طبیعی خود را دارند ولی نسبت به صورت فرد جلوتر قرار گرفته اند.
  • گوش های که باهم تفاوت دارند. یعنی لاله یک گوش نسبت به گوش دیگری کوچک تر و یا بزرگ تر است.
  • گوش هایی که از لحاظ مادرزادی، لاله گوش در آن ها تشکیل نشده است و نقایص مادر زادی دیگر.
  • گوش هایی که لاله گوش در آن ها آسیب دیده باشد.

هزینه جراحی زیبایی گوش

یکی از سوالات متداولی که از پزشکان پرسیده می شود، هزینه جراحی گوش چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کرد هزینه این عمل زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ذیل برخی از فاکتورها که در هزینه جراحی گوش تاثیر گذار هستند را بیان می کنیم:

  • دستمزد جراح
  • هزینه اتاق عمل و بیمارستان
  • قیمت داروها پس از جراحی گوش
  • هزینه بی حسی و بیهوشی
  • هزینه بانداژهای نگهدارنده گوش

دکتر خرمی نژاد تمامی مشکلات ظاهری گوش را برطرف می نماید، با انجام جراحی زیبایی گوش علاوه بر رفع مشکلات ظاهری گوش خود، اعتماد به نفس خود را بازیابید.

ویژگی های جراح

  • تعداد زیاد بیماران و داشتن سابقه درخشان
  • داشتن دانش و مهارت کافی و تخصص  در اتوپلاستی
  • در نظر گرفتن سن، نوع پوست و قومیت هر بیمار و استفاده از روش مناسب برای هر شخص
  • از بیماران و مهارت و تخصص بسیار حتی در پیچیده ترین مراحل توانایی کافی دارند.
  • جراح خوب سن، قومیت و نوع پوست هر بیمار را در نظر می گیرد و با استفاده از روش های مناسب متناسب با همین ویژگی ها
  • 3–  تیم حرفه ای برای جراحی زیبایی گوش به منظور حفظ امنیت و سلامتی هر بیمار
  • اطمینان خاطر دادن به بیماران

توصیه های دکتر خرمی نژاد برای جراحی زیبایی گوش

بیمار پس از گذشت چند ساعت از جراحی مرخص می گردد، به دلیل اینکه پانسمان های تا 5 روز بر روی گوش های باقی می مانند. توصیه می شود که تا حد ممکن از خیس کردن زخم ها اجتناب شود. معمولا برای کاهش درد و عفونت اکثر اشخاص داروهایی نظیر آنتی بیوتیک تجویز می نمایند و توصیه می شود که این داروها حتما مصرف نمایید.

استفاده ا زهد شبانه الزامی است، البته هر سه ساعت یکبار هد بند را بردارید.

نکاتی بهداشتی که پس از جراحی باید رعایت شود

دکتر خرمی نژاد جراح زیبایی گوش بیان می کنند پس از عمل زیبایی اشخاص باید بسیار مراقب گوش های خود باشند گوش ها باید در خصوص عوامل محیطی مانند سرما و گرما محافظت شوند. خوردن برخی از غذاها که برای عصب مضر می باشند نظیر ترشیجات و سرکه باید مصرف نگردند.

مصرف برخی از میوها برای عصب گوش بسیار مناسب می باشند نظیر نارگیل ، پسته و انجیر. البته لازم به ذکر است در مصرف مواد غذایی و میوه ها باید اعتدال رعایت گردد.

یبوست یکی دیگر از مواردی است که باید نکات آن رعایت شود. یبوست بر سیستم شنوایی تاثیر گذار است و توصیه می شود تا حد ممکن رژیم غذایی خود را تصیح نمایید تا به یبوست مبتلا نشوید.

بهتر است در روزهای اول پس از عمل گوش از خوردن غذاهای سخت که نیاز به جویدن دارد اجتناب ورزید، تا حد ممکن در هفته های اول پس از جراحی زیبایی گوش از غذاهای نرم استفاده کنید.

اشخاص سیگاری قبل و پس از جراحی گوش باید از مصرف و استعمال سیگار پرهیز نمایند، زیرا مصرف سیگار و استعمال دخانیات نه تنها در روند بهبودی تاخیر ایجاد می کنند، سبب باقی ماندن تورم و التهاب در گوش می شوند.

نوشیدن های الکی و گازدار باید ترک گردد، دکتر خرمی نژاد به تمامی اشخاصی که جراحی زیبایی گوش را انجام می دهند که از مصرف نوشیدنی های گازدار و الکی به شدت پرهیز نمایند.

رعایت نکات پس از این عمل زیبایی تاثیر به سزایی در روند بهبودی و کاهش تورم ها دارد. بنابراین دکتر خرمی نژاد توصیه می کند که نکات پس از جراحی زیبایی گوش را با دقت و به موقع انجام دهید.

یبوست بسیار برای سیستم شنوایی گوش مضر است و برای کسی که عمل جراحی انجام داده است، لازم است از خوردن غذاهای سفتی که نیاز به جویدن شدید دارد خودداری کند.

لازم به ذکر است جراحی گوش با لیزر یکی دیگر از روش های جراحی گوش می باشد، جراحی گوش با لیزر دارای کمترین درد و عوارض است.

جراحی زیبای گوش با کوچک کردن گوش ها، برطرف سازی عدم قرینگی گوش ها، برطرف کردن برجسته بودن گوش و….. می باشد.

سوالات متداول

نتیجه گیری

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی از جراحی های زیبایی فراگیر می باشد که در رفع نقایص گوش ناشی از مسائل ژنتیکی یا ضربه بسیار موثر است. این جراحی زیبایی کاملا بی خطر و ایمن می باشد و عوارض جانبی خاصی به جز التهاب و تورم در روزهای نخست پس از جراحی به همراه ندارد. البته لازم به ذکر است که مهارت جراح نیز در نتیجه به دست آمده بسیار تاثیر گذار می باشد.

اگر در زمینه جراحی زیبایی گوش سوالی دارید می توانید در انتهای همین مقاله بخش نظرات آن را با دکتر سامان خرمی نژاد جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مطرح کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با دکتر خرمی نژاد