سامان خرمی نژاد / جراحی بینی استخوانی / جراحی بینی استخوانی؛ نتیجه و نمونه کار های واقعی
مدت زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

جراحی بینی استخوانی؛ نتیجه و نمونه کار های واقعی

گیف اصلاح فرم بینی

بینی یکی از اجزای اصلی در مرکز صورت بوده ، به همین دلیل تاثیر مستقیمی بر زیبایی چهره افراد دارد. امروزه در کشور ما با پیشرفت مد و زیبایی شناسی، افراد زیادی راغب به انجام جراحی بینی هستند به همین دلیل جدید ترین تکنیک ها توسط جراحان بینی ماهر در این امر به کار گرفته می‌شود. حال افرادی هستند که از نوع و تفاوت بینی استخوانی و گوشتی هیچگونه آگاهی ندارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در زمانی کوتاه نوع بینی خود را تشخیص دهید و با اطلاعات کامل و به روز، بهترین جراح بینی را برای داشتن عمل موفق برگزینید. تمامی نمونه کارهای درج شده از جراحی بینی استخوانی در این مطالب، کاملا حقیقی هستند.

انواع مدل های بینی

بینی ها بر اساس ساختار کلی به دو دسته بینی استخوانی یا غضروفی و بینی گوشتی تقسیم می‌شوند. یکی از دلایلی که افراد به زیبایی بینی اهمیت فراوان می‌دهند، این است که نازیبایی هرچند کوچیک در این عضو به دلیل مرکزیت صورت، سایر اعضا حتی زیبایی چهره را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

بینی استخوانی

بینی استخوانی

به طور کلی ساختار یک سوم بالای بینی غضروفی را استخوان و دو سوم پایینی آن را غضروف تشکیل داده است. اگرچه ممکن است برجستگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی و یا غضروفی باشد. این بافت های استخوانی و غضروفی در صورت ما نقش بزرگی را بازی می کنند و نه تنها در زیبایی صورت ما تاثیر دارند بلکه باعث عملکرد درست بینی می شوند. یادمان باشد ما با بینی خود تنفس می کنیم و هر گونه اختلال در آن باعث مشکل می شود.

بینی گوشتی

بینی گوشتی

بینی های گوشتی به انواعی گفته می‌شود که از نظر ظاهری دارای نوک پهن و گرد بوده، همچنین  در همه سطح بینی دارای پوست ضخیم هستند. در این فرم از بینی، معمولا ترکیب استخوانی در ظاهر به چشم نمی‌خورد و از لحاظ ساختاری دارای غضروف ظریف هستند. افراد دارای بینی گوشتی، اغلب غدد چربی فعالی در سطح نوک بینی خود داشته که همیشه در مراجعه اول به جراح از این موضوع شکایت دارند و باید جراحی بینی گوشتی انجام دهند.

تفاوت بینی استخوانی با گوشتی

یکی از مسائل مهمی که باید برای انتخاب جراح بینی خوب در نظر داشت، آگاهی از نوع بینی است و چه بهتر که، جراحی را برگزینید تا مهارت و تجربه بالایی در هر دو فرم بینی داشته باشد. افرادی که دارای بینی غضروفی هستند می‌توانند از هر سبک جراحی نظیر طبیعی و عروسکی بهره برند اما بینی های گوشتی تقریبا فرم های محدودتری را شامل می‌شود. میزان کبودی و تورم پس از جراحی بینی استخوانی کمی بیشتر از عمل بینی گوشتی است زیرا ضربه های وارده به استخوان در این عمل به نسبت بیشتر است. بینی استخوانی دارای پوست نازک نسبت به فرم گوشتی بوده و همین موضوع سبب شده تا پس از جراحی احتمال ایجاد گوشت اضافه یا بافت های اضافی کاهش یابد. باید برای اخذ نتیجه عالی و مورد انظار به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه فرمایید.

گیف متحرک بینی

آزمون تشخیص نوع بینی

در کمتر از یک دقیقه با انجام این تست از نوع بینی خود آگاه شوید و با آگاهی کامل تری به جراح بینی مراجعه فرمایید. این آزمون به خانم ها و آقایانی که تمایل دارند قبل از مراجعه به جراح، فرم بینی خود را تشخیص و سوالات ذهنشان را رفع کنند، توصیه می‌شود.

531
گیف خابی سیاه پوست

تست تشخیص نوع بینی

برای آگاهی از نوع بینی خود شروع کنید

1 / 4

آیا بینی شما دارای پوست ضخیم است؟

2 / 4

با لمس سطح بینی کدام مورد را احساس می‌کنید؟

3 / 4

نوک بینی شما از نظر ظاهری چه فرمی دارد؟

4 / 4

فرم بینی شما از نظر خودتان چیست؟

Your score is

The average score is 73%

0%

تناسب بینی با دیگر اجزای صورت

یکی از عوامل زیبایی چهره متناسب بودن اجزای صورت با یکدیگر می باشد. مثلا فاصله بین بینی و لب ها ،بینی و چشم ها ، طول بینی مناسب نسبت به بلندی پیشانی، جراح بینی با علم زیبایی شناختی خود قبل از جراحی با بیمار صحبت می کند و موارد مورد نیاز را برای زیبایی بینی  وتناسب آن با دیگر اجزای صورت بیمار به وی منتقل می کند تا بیمار انتظار معقولی از جراحی بینی استخوانی خود داشته باشد.معمولا زمانی که شخص چهره ایی زیبا داشته و اجزای صورت هماهنگی بیشتری با هم دارند  نتیجه جراحی بینی استخوانی مطلوب تر خواهد شد.گاهی اوقات جراح بینی همزمان با جراحی بینی می تواند  نقایص دیگر صورت را نیز برطرف کند.

گف اینستاگرام

ویژگی ساختار بینی های استخوانی

به طور معمول در روزمرگی ها با افرادی برخورد می‌کنید که اگر کمی به چهره شان دقت کنید، متوجه بینی دارای برآمدگی با پوست نازک آن خواهید شد که در حقیقت از انواع بینی های استخوانی هستند. در انواع بینی از نوع استخوانی، ناحیه پل بینی دارای رشد نامرتب و بیش از اندازه بوده که برآمدگی و قوز را ایجاد می‌کند. اشخاصی که دارای این نوع بینی هستند معمولا از چهره خود به دلیل ناهماهنگی بینی با سایر اجزا ناراحت هستند و از بزرگی سایز غضروف روی بینی خود شکایت دارند. جالب است بدانید تناسب چهره بعد از جراحی بینی استخوانی تکمیل شده و اعتماد به نفس مراجعه کننده بازمی‌گردد.

برآمدگی های روی سطح بینی در نوع استخوانی، اغلب در اثر آسیب های ضربه ای در سنین کودکی یا عامل مهم وراثت و دیگر سوانح رخ می‌دهد. برای مثال شکستگی بینی سبب پیدایش قوز نامناسب در قسمت پل بینی ایجاد می‌کند که با جراحی بینی کاملا رفع می‌شود.

بررسی مشکلات عمده بینی استخوانی

یک از مواردی که جذابت فرد را در نیم رخ صورتش کمتر می کند بلند بودن بینی استخوانی می باشد، معمولا وقتی که از رو به رو به فرد نگاه می کنیم،بینی بدون نقص به نظر می رسد، ولی از نیمرخ، بلند بودن بیش از حد بینی مشخص خواهد بود.این مشکل ممکن است باعث کم شدن اعتماد به نفس فرد شود.جراح پلاستیک می تواند با برداشتن استخوان و غضروف های اضافه جذابیت صورت شما را چند برابر کند.

بیشتر مردم از وجود انحراف در بینی خود آگاه نیستند چون این مشکل در ظاهر بینی مشخص نمی شود و اگر باشد فرد علت آن را نمی داند.ولی وقتی برای عمل زیبایی بین اقدام می کنند جراح ماهر سریعا این مورد را تشخیص داده و به آن ها پیشنهاد جراحی انحراف بینی نیز می‌دهد. در بیشتر موارد، انحراف بینی به صورت ارثی به وجود آمده است. با این حال، ممکن است در اثر ضربه یا آسیب به بینی نیز ایجاد شود.

برجستگی یا قوز بینی در شکل ظاهری بینی تاثیر زیادی دارد.از رایج ترین عوامل بوجود آمدن قوز بینی ضربه خوردن در تصادف می باشد و یا ممکن است علت ژنتیکی داشته باشد. برطرف کردن این مشکل در جراحی به راحتی انجام می شود جراح بینی به وسیله سوهان مخصوص این مشکل را برای شما رفع می کند.

اگر بینی شما بیش از اندازه بزرگ باشد ولی صورت ظریف و لاغری داشته باشید. باعث کم شدن زیبایی چهره شما می شود. بیشتر بینی های بزرگ دارای ساختار زمینه ای استخوانی بزرگی هستند که اوج آن در سنین بلوغ می باشد. خوشبختانه متناسب کردن بینی با صورتتان به سهولت انجام می شود.اما انتظار بینی خیلی کوچک را نداشته باشید.

ارزیابی جراحی بینی استخوانی

در ارزیابی  قبل از عمل جراحی بینی استخوانی ، سوابق کامل پزشکی بیمار،و همچنین معاینه‌ی مجراهای تنفسی ، سینوس ها ومخاط بینی بررسی می‌شود. اگراز قبل روی بینی بیمار جراحی صورت گرفته باشد یا شکستگی شدیدی داشته باشد بررسی خاص تری روی بینی انجام می شود.جراح توضیحات بیشتری در مورد وضعیت قبل از جراحی یا شکستگی از بیمارطلب می کند. استخوان‌های بینی از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد. ترکیب و ساختار بینی استخوانی (نسبت استخوان به غضروف) معین می‌گردد، وهمچنین درمعاینه‌ی داخلی بینی تعیین خواهد شد که آیا عمل انحراف بینی برای بیمار انجام می شود یا خیر.

انواع روش جراحی زیبایی بینی

در ابتدا باید ذکر کرد با پیشرفت علم پزشکی، تکنیک های جراحی بینی نسبت به گذشته نیز پیشرفت شایانی داشتد و اکنون بسیار راحت تر و دور از دغدغه دوران نقاهت زمان های پیشین، افراد به عمل بینی خود می‌پردازند. عمل زیبایی بینی دارای سه روش بوده که هر کدام از نظر دسترسی به اجزای داخلی بینی متفاوت است و مزایا و معایب گوناگونی به همراه دارد. برای برطرف کردن قوز بینی استخوانی ، هم از استخوان و هم ازغضروف بافت برداشته می‌شود. در موقع جراحی، برش‌هایی ایجاد می‌شوند تا بتوان پوست را بلند کرد و به غضروف و استخوان دست یافت.برخی از جراحان برآمدگی بینی های استخوانی را با شکستن بخش زائد توسط ابزار تراش کوچک می‌کنند، و برخی دیگر با دقت فراوان و به آرامی آن را “سوهان” می‌ کشند تا نظارت بهتری بر روند عمل داشته باشند؛ و به این ترتیب کوچک‌سازی طبیعی، هموار و با لبه‌ی سه بعدی بدون بروز هیچ نابه‌هنجاری انجام می‌شود. آنها از روش کنترل شکستگی به منظور بیشینه‌سازی احتمال دستیابی به نتایج پایدار و مطمئن با کمترین ورم و کبودشدگی استفاده می‌کنند.

جراحی بینی به روش باز

در روش جراحی بینی باز که از گذشته رایج است، برشی در سطح تیغه کوچک میان سوراخ های بینی یا همان کلوملا ایجاد می‌شود و پوست بینی توسط ابزار مخصوص بالا نگه داشته می‌شود. در این روش، جراح به همه نواحی و مشکلات درونی بینی از جمله پولیپ دید کامل دارد و به همین دلیل تغییرات و اصلاح فرم بینی در این روش نیز امکانپذیرتر است. اغلب علاقمندان فرم های عروسکی بینی از این روش استفاده می‌کنند.

جراحی بینی به روش بسته

شاید عجیب به نظر برسد اما یکی از پرطرفدارترین روش ها برای جراحی بینی استخوانی عمل بینی بسته است. در این تکنیک هیچ برشی بر سطح پوست بینی داده نمی‌شود، بنابراین بخیه ای هم در انتهای فرآیند بر سطح پوست این نواحی استفاده نمی‌شود. برش مورد نیاز در ناحیه داخلی بینی ایجاد و پوست بینی به اندازه ای کم و محدود از سطح استخوان ها جدا و با ابزار بالانگهدارنده، ثابت می‌شود. ناگفته نماند که دید جراح بینی در این تکنیک با دو چشم از محدودیت برخوردار است.

جراحی بینی با استفاده از لیزر

لیزر در همه صنعت ها پیشرفت چشمگیری داشته اما در عرصه رینوپلاستی، هنوز تعداد علاقمندان جراحی بینی استخوانی به روش باز نیز بالاتر از سایر تکنیک ها می‌باشد. ناگفته نماند که لیزر برای اشخاصی که دارای بینی گوشتی هستد نیز موثرتر است زیرا لیزر بر اصلاح غضروف و استخوان آن چنان که باید، موثر نیست.

جراحی بینی برای هر شخص نتیجه ‌ای متفاوت به همراه دارد زیرا این امر به ویژگی های بینی هر فرد، از جمله پوست بینی  و استحکام  استخوان ها و غضروف ها بستگی دارد. جراحی بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت از یکدیگر بوده و تکنیک های مختلفی توسط جراح بینی برای آنها در نظر گرفته می شود.

رضایت بیمار از جراحی بینی توسط دکتر سامان خرمی نژاد

لوگو ویس

تصاویر ارسالی از زیباجویان عزیز

نمونه کار عمل بینی استخوانی
نمونه کار عمل بینی استخوانی
نمونه کار جراحی بینی استخوانی


مقایسه رینوپلاستی با روش باز و بسته

اولین و ابتدایی ترین تفاوت این دو روش در نوع برش می‌باشد که از نامشان واضح است و تا این قسمت از مقاله توضیحات لازم در این باره مفصل ذکر شده است.

دوران نقاهت یکی از کلافه کننده ترین مراحل جراحی بینی است. برای اشخاصی که از این دوران بشدت بیزار هستند، رینوپلاستی بسته دارای مزیت است.

افرادی که به دنبال ترمیم عمل بینی گذشته خود هستند اگر با روش باز جراحی کردند، دارای ارجحیت نسبت به سایر روش ها هستند.

در جراحی بینی باز میزان کبودی و التهابات بیشتر از روش بسته است.

طول زمان عمل بینی باز طولانی تر از عمل بسته بینی می‌باشد.

فیلم واقعی جراحی بینی توسط بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

بیهوشی در جراحی بینی استخوانی

برای جراحی بینی استخوانی فرد تحت بیهوشی قرار می گیرد تا نه تنها دردی را احساس نکند بلکه تغییراتی که اعمال می شود را نمی تواند ببیند. همچنین با استفاده از بیهوشی جراح به راحتی می تواند جراحی را بر روی بینی انجام دهد. در برخی از موارد پزشک از متخصص بیهوشی برای این کار استفاده می کند و در برخی از موارد علاوه بر متخصص بیهوشی ، پرستار بیهوش نیز برای این کار در طی عمل حضور دارد .

نقش پوست در نتیجه جراحی بینی استخوانی 

پوست بینی یکی از نشانه های نوع بینی شما است. بینی های استخوانی معمولا دارای پوست نازک هستند به گونه ای که غضروف پل بینی کاملا در ظاهر مشخص است اما افرادی که دارای بینی گوشتی هستند اکثرا از داشتن پوست ضخیم بینی خود معترض هستند. داشتن پوست نازک در بینی های استخوانی سبب شده تا نتیجه ای بهتر از عمل بینی حاصل شود و عوارض ایجاد پوست اضافه وجود نداشته باشد. نتیجه های جراحی بینی استخوانی معمولا به رویای ذهن افراد مراجعه کننده نسبت به انواع بینی ها به واقعیت نزدیک تر است.

جراحی بینی استخوانی چه عوارضی دارد؟

احتمال بروز مشکل خیلی کم و نادر می باشد.عوارض عمل جراحی بینی استخوانی قوزدار و بینی های غضروفی همانند به عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی) است و اگر به دست بهترین جراح های مجرب و زبده انجام شود، این عوارض بسیار کم می باشد. هزینه و قیمت برای این جراحی بستگی به شرایط شما با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است. یک دکتر خوب اول تمام شرایط را ارزیابی می کند و سپس نسبت به تعیین قیمت و هزینه های جراحی بینی استخوانی اقدام می کند.

گیف مشاوره انلاین

مدت زمان جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

مدت زمان جراحی بینی استخوانی به میزان تغییراتی که بر روی آن اعمال می شود متغیر می باشد . عمل بینی ساده نسبت به عمل بینی پیچیده مدت زمان کمتری نیاز دارد . عواملی که باعث پیچیده شدن عمل بینی می شود شامل موارد ذیل می باشد:

  1. تعداد عملی که قرار است روی بینی انجام شود . برخی از افراد دارای مشکل انحراف تیغه بینی هستن که هم برای درمانی و هم برای زیبایی اقدام به جراحی می کنند.
  2. در برخی بینی ها (مانند بینی گوشتی ) نیاز به تامین غضروف از دیگر اجزای بدن می باشد که در این صورت از تیغه میانی خود بینی یا از سایر اعضای بدن مانند گوش و دنده فرد استفاده می شود.
  3. نوع پوست در بینی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند دارای پوست ضخیم و افرادی که دارای بینی استخوانی هستند داراری پوست نازک می باشند.
  4. فرد دارای گرفتگی بینی می باشد .
  5. مشکلات ناشی از انحراف بینی که فرد به سختی نفس می کشد.

نکات مهم  بعد از عمل بینی استخوانی

  • انجام کارهای سنگین مثل رفتن به باشگاه و یا جا به جایی اشیاء سنگین ممنوع می باشد
  • نوشیدن آب زیاد و خوردن غذاهای مایع توصیه می شود
  • کشیدن سیگار برای بیمار خطرناک می باشد
  • از کمپرس سرد برای کاهش تورم کبودی صورت خود استفاده کنید
  • از خنده و گریه کردن شدید خودداری کنید
  • با سرم نمکی دهان و دورن بینی خود را بشویید
  • داروهای های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید تا از هر گونه عفونت و تورم جلوگیری شود
  • بیمار باید 3 روز پس از جراحی بینی استراحت کامل داشته باشد و پس از 1 هفته می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

زمان مناسب برای انواع جراحی بینی

همانطور که می‌دانید در سنین نوجوانی به دلیل عدم تکمیل رشد غضروف های بینی و صورت معمولا این کار توصیه نمی‌شود اما برخی نوجواان بر این قضیه پافشاری دارند که در این صورت با حضور والدین می‌توانند مراجعه داشته باشند تا معاینات و مشاوره های لازم صورت گیرد. بهترین سن برای انواع جراحی بینی رده سنی 25 الی 35 سال است اما با این حال این عمل از 18 سالگی به بعد بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. بسیاری از افراد مراجعه کننده در گروه سنی میانسالی 40 الی 60 قرار دارند و برای این افراد سوال است که آِیا می‌توانند از این جراحی استفاده کنند یا خیر؟ در پاسخ باید ذکر کرد مشکلی برای جراحی بینی خصوصا بینی استخوانی در این سن وجود ندارد و باید ابتدا بیماری های زمینه ای فرد مورد بررسی قرار گیرد.

 هزینه عمل بینی استخوانی

هزینه عمل بینی استخوانی از جمله مواردی است که فرد قبل از انجام جراحی به آن توجه می کند. میزان هزینه جراحی بینی استخوانی به عامل های مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل انتخاب جراح ، نوع جراح ، فضایی که قرار است عمل بینی در آن انجام شود می باشد .همچنین هزینه عمل بینی استخوانی به میزان پیچیدگی عمل بستگی دارد .  با توجه به آمار زیاد عمل بینی در کشور ما هزینه عمل بینی استخوانی متفاوت می باشد که فرد برای اینکه نتیجه رضایت بخشی از جراحی داشته باشد باید در انتخاب جراح دقت کافی داشته باشد . جراح بینی باید از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند بینی را متناسب با صورت عمل کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۱۱ دیدگاه ها
  1. محمد اذری

    سلام دکتر . یه سوال داشتم من 1 ماه دیگه یه سفر با هواپیما دارم می خواستم و برای جراحی بینی می خوام اقدام کنم میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد ؟ می تونم انجام بدم یا نه ؟

    پاسخ
    • khoraminejad

      خیر مشکلی ندارد.

      پاسخ
  2. مرضیه محمدی

    اقای دکتر اسپلینت بینی و چند وقت بعد از عمل می تونیم برداریم

    پاسخ
    • khoraminejad

      اسپلینت بینی را پس از 6 تا 7 روز می توان برداشت.

      پاسخ
  3. مهسا

    ببخشید هزینه جراحی بینی استخوانی چقدره؟

    پاسخ
    • khoraminejad

      هزینه عمل بین 7 تا 7/5 میلیون می باشد مگر اینکه بینی خیلی دفورمه باشد.

      پاسخ
  4. نفس جعفری

    سلام . وقتتون بخیر
    آقای دکتر من یک ماهه که بینیم رو جراحی کردم . بینی من استخوانی هست . الآن یه طرف بینیم ورمش بیشتره . آیا این ورم یک طرفه با گذشت زمان برطرف میشه ؟

    پاسخ
  5. alireza

    سلام آقای دکتر من خواستم بگم چهار ماه پیش شما برام جراحی بینی استخوانی انجام دادید که همراهش پولیپمم برداشتم خیلی کارتون عالیه سپاس از شما

    پاسخ
    • دکتر سامان خرمی نژاد

      سلام و درود بر شما

      پاسخ
  6. rahil

    سلام من 42 سالمه یکم دیر نیست برای عمل بینی؟ بینیم قوز داره و اصلا این موضوع رو دوست ندارم

    پاسخ
    • دکتر سامان خرمی نژاد

      سلام خیر میتونید برای معاینات حضوری مراجعه کنید.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با دکتر خرمی نژاد