سامان خرمی نژاد / جراحی بینی / آیا جراحی بینی می تواند موجب مرگ شود؟
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

آیا جراحی بینی می تواند موجب مرگ شود؟

آیا جراحی بینی می تواند موجب مرگ شود؟ عنوان این مقاله بسیار بحث بر انگیز و جذاب است برای همه آن کسانی که قصد انجام عمل بینی را دارند مهم است که در مورد عوارض آن بدانند و حتی آگاهی های لازم در این باره را کسب کنند تا بتوانند تصمیمی درست بگیرند.

اغلب افرادی که با چنین تیتر هایی رو به رو می شوند دچار تعجب یا استرس فراوان می شوند و مدام کند و کاو می کنند تا به حقیقت موضوع پی ببرند، سوالاتی مبهم در ذهن شان ایجاد می شود، ممکن است جراحی بینی باعث شود جان خود را از دست دهند؟ آیا چنین خبری صحت دارد و تا چه اندازه احتمال مرگ در جراحی بینی وجود دارد؟ اصلا آیا جراحی بینی این قدر خطرناک است؟

در ادامه می خواهیم به مباحثی پیرامون این سوالات بحث کنیم و تمامی اطلاعات علمی و دقیق به دست آمده را در اختیارتان قرار دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی بینی

آیا عمل جراحی بینی می تواند موجب مرگ شود؟

در ابتدا باید بگوییم ریسک مرگ در انجام هر عمل جراحی وجود دارد، پس به این معنا نیست که صرفاٌ در عمل جراحی بینی احتمال دارد فرد از اتاق عمل زنده بر نگردد. این قاعده مانند وجود احتمال سقوط هواپیما و به دنبال آن مرگ است، زیرا درصد بالایی از آمار ها نشان می دهد که هواپیما سالم به مقصد رسیده است، همانطور که عمل های جراحی بینی درصد بالای موفقیت را به همراه داشته است اما این که چرا و چگونه ممکن است در اثر جراحی بینی فرد جان خود را از دست بدهد را در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

علت مرگ در عمل بینی چیست؟

  • یکی از دلایلی که در هر عملی ممکن است مرگ آفرین باشد استفاده بی رویه از دارو های بیهوشی است که بیشتر بودن میزان آن می تواند اغما طولانی مدت یا مرگ را برای بیمار رقم بزند. اما در عین حال مصرف درصد کمی از داروی بیهوشی در حین عمل هم می تواند دردسر ساز شود و بیهوشی ناقص اتفاق می افتد. از این رو یک تکنسین بیهوشی باید به حدی در کار خود با تجربه و خبره باشد تا بتواند بیمار را به خوبی بیهوش کند تا از عوارض بیهوشی در امان باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که با سابقه ی بیماری های قلبی، تنفسی و دیابت به اتاق عمل می روند، قبل از هر چیزی باید تیم پزشکی و تکنسین بیهوشی را در جریان بگذارند، سپس با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی بیمار داروی بیهوشی را دریافت کند.

  • دومین علتی که به عنوان عامل مرگ بار در اتاق عمل شناخته می شود اختلال در عملکرد دستگاه و تجهیزات اتاق عمل می باشد. اگر در حین عمل بیمار احتیاجی به دستگاه های مربوطه برای تنفس یا احیا داشته باشد و در آن هنگام اختلالی در کارکرد این دستگاه ها ایجاد شود ممکن است بیمار جان خود را از دست بدهد، گاهی از این قبیل اختلالات از سهل انگاری اتفاق می افتد که کادر پزشکی و درمانی بیمارستان باید تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرند تا درصد خطا های این چنینی تا به صفر برسانند و همواره سلامت جانی و مالی بیماران محفوظ بماند.
  • عامل مرگ بار دیگر در عمل بینی، همزمانی چند عمل زیبایی و درمانی است که عده ای بر این باورند بهترین کار را انجام داده اند که در عین حال که یک مرتبه بیهوش شده اند و به اتاق عمل می روند، به طور همزمان عمل زیبایی هم انجام می دهند، اما همین عمل آن ها را به کام مرگ می کشاند. به عنوان مثال اگر عملی به طور هم زمان انجام شود و ساعات حضور در اتاق عمل بیشتر از حد معمول شود ممکن است بیمار نتواند طولانی مدت دوام بیاورد. البته اگر پزشک جراح بینی از تجربه و تبحر بالایی بر خوردار باشد با بررسی توانایی جسمی بیمار اجازه انجام عمل زیبایی دیگری در اتاق عمل صادر نمی کند و عمل بعدی را به زمانی دیگر موکول می کند تا سلامت بیمار حفظ شود.

برای آشنایی با بهترین جراح بینی در تهران، خواندن مقاله لینک شده را از دست ندهید.

جراحی زیبایی بینی از حساس ترین جراحی های زیبایی می باشد که نیازمند تبحر بالای جراح است. دکتر خرمی نژاد مشاورات قبل از این عمل را برای بیماران خود ارائه می دهد تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی زیبایی بینی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.
تلفن تماس : ۲۲۳۹۹۸۱۴ – ۰۹۱۲۳۹۴۷۸۲۸

برای کاهش احتمال بروز عوارض مربوط به عمل جراحی چه باید کرد؟

به گفته بسیاری از متخصصین حوزه سلامت و درمان باید تا می توانید؛

  • از ابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و دیابت جلوگیری کنید.
  • سبک زندگی خود را اصلاح کنید.
  • از اضافه وزن خود بکاهید.
  • سیگار کشیدن، مصرف هر گونه مواد مخدر و مشروبات الکی را کنار بگذارید.
  • مداوم و منظم ورزش کنید، تا خود را از آسیب های از این دست مصون بدارید.

 

سخنان یک جراح در خصوص احتمال مرگبار بودن عمل جراحی بینی

خوشبختانه از آن جایی که علم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است و تجهیزات پیشرفته تری به عرصه می آیند احتمال مرگ و میر در حین انجام عمل جراحی تا حد چشم گیری کاهش یافته است ، هم چنین به مدد متخصصین توانسته اند به عوارض بلند مدت ناشی از عمل جراحی پایان بدهند.

به طور کلی باید گفت که در خصوص مرگ آفرینی عمل جراحی بینی، نگران نباشید زیرا تا کنون بر اساس آمار های به ثبت رسیده و شواهد به ندرت اتفاق افتاده است که فردی در حین انجام عمل جراحی بینی جان خود را از دست بدهد.

بر خلاف هجمه های رسانه ای که گاهی اوقات به عنوان تیتری جنجال آفرین مرگ خانم یا آقایی در حین انجام عمل جراحی بینی را منتشر می کنند، نباید به شایعات چنگ زد و باید از منابع معتبر و فضا های وب سایت پزشکان این مسئله را پیگیری کنید تا با اخبار دروغ مواجه نشوید.

نتیجه گیری

برای جلوگیری از عوارضی از این دست است که بر اقدامات و آمادگی های پیش از عمل جراحی تاکید می گردد، زیرا با انجام آزمایشات  قبل از عمل، پزشک متوجه برخی از بیماری های فرد می شود و ممکن  است حتی بسیاری از افراد صلاحیت انجام عمل جراحی بینی را به دلیل وجود عارضه های تنفسی یا اضطراب بیش از حد نداشته باشند تا زمانی که درمانی قطعی صورت نگیرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 28 میانگین: 3.4]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۲ دیدگاه ها
  1. ملیکا شیروان

    ممکنه کسی که کمی عفونت گلو داشته باشه موقع عمل خطرناک باشه؟ یا مثلا سرماخوردگی؟

    پاسخ
    • دکتر سامان خرمی نژاد

      سلام بله. سرماخوردگی حین عمل بینی خطرناک است و معمولا پزشکان جراحی را به تعویق می اندازند. زیرا سرماخوردگی موجب اختلال تنفس می شود که برای عمل بینی و بیهوشی بسیار خطرناک است.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با دکتر خرمی نژاد