سامان خرمی نژاد / مراقبت های بعد از جراحی بینی / رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بینی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

رفع کبودی زیر چشم بعد از عمل بینی

یکی از عوارض عمل بینی، کبودی و ورم در صورت است. در این مقاله قصد داریم علت کبودی زیر چشم بعد از عمل بینی را با هم بررسی کنیم و در ادامه راه کارهایی برای رفع آن نام ببریم. طبیعی است که بعد جراحی سنگین و پیچیده ای مثل عمل بینی، صورت و اطراف چشم دچار کبودی و و رم شود اما مهم است که ببینیم چه زمانی کبودی زیر چشم بعد از عمل بینی برطرف می شود یا بیمار با چه کارهایی می تواند از این کبودی پیشگیری یا میزان آن را کم کند. پس با ما همراه شوید تا تکنیک های طلائی مراقبت های بعد از جراحی بینی که می توانند کمک کنند تا کبودی و ورم کمتر شوند را بررسی کنیم.

دکتر سامان خرمی نژاد با تخصص گوش، حلق و بینی و سال ها تجربه در انجام جراحی های زیبایی سر و گردن، با انتخاب بهترین روش جراحی بینی به بیماران کمک می کنند کمترین میزان کبودی و ورم را بعد از عمل بینی تجربه کنند. برای دیدن نمونه کارهای عمل های زیبایی دکتر می توانید به صفحه اینستاگرام یا کانال آپارات دکتر مراجعه کنید.

ورم و کبودی بعد از عمل بینی 


ورم و کبودی عمل بینی

اینکه بعد از عمل بینی اطراف چشم و گونه ها دچار ورم و کبودی شود طبیعی است. به علت پارگی مویرگ های خون در محل جراحی، خون زیر پوست بیمار جمع می شود. البته مقدار این کبودی و ورم باتوجه به پیچیدگی عمل، تکنیک جراحی و واکنش بدن بیمار در افراد مختلف، متفاوت است. بیمارانی که فشار خون دارند نسبت به سایر افراد کبودی بیشتری خواهند داشت یا اگر بیمار قبل از عمل بینی از داروهای ضد انعقاد خونی مانند آسپرین استفاده کند بیشتر دچار کبودی خواهد شد.

زمان برطرف شدن کبودی بعد از عمل بینی


معمولا پس از 48 ساعت از عمل بینی میزان کبودی ناشی از جراحی به ماکزیمم مقدار خود می رسد. در انتهای هفته اول رنگ کبودی کم شده و زرد تیره یا قهوه ای روشن می شود. معمولا پس از 10 روز از عمل بینی کبودی زیر چشم تا حد زیادی برطرف می شود و نهایتا با یک کرم آرایشی سبک پنهان می شوند. البته واکنش بدنی و قدرت ترمیم پوست هر کسی بر شدت و زمان بهبودی کبودی ها تاثیر می گذارد به طوریکه ممکن است برخی بیماران تا چند ماه بعد از عمل تغییر رنگ پوستشان برطرف نشود.

هیدروکینون موضعی

عوارض کبودی ناشی از عمل بینی در افرادی که بیماری خاص دارند یا بافت پوستشان نرم تر است بیشتر باقی می ماند. این بیماران بنا بر تجویز پزشک معمولا تا چند هفته باید از هیدروکینون موضعی استفاده کنند تا رنگ پوستشان طبیعی شود.

رفع کبودی دور چشم بعد از عمل بینی


کارهای زیادی در کاهش کبودی و شدت تورم بعد از عمل بینی نقش دارند:

رفع کبودی بعد از عمل بینی

بیمار نباید از دو هفته قبل عمل بینی هیچگونه داروی رقیق کننده خون مصرف کند و پس از عمل نیز مصرف این داروها را باید طبق تجویز پزشک جراح بینی شروع کند. داروهای آسپرین، ایبوپروفن، ضد التهاب، هپارین، کومادین، پلاویکس و اجتناب از مصرف مولتی ویتامین ها / داروهای گیاهی / چای و … که سطح بالایی از ویتامین E را دارند مانند: جینسنگ (Ginseng) و جینکو (Ginkgo)؛ رقیق کننده خون هستند. این داروها چون خون را رقیق می کنند موجب خونریزی بیشتر می شوند.

اگر بیمار سابقه مشکل در انعقاد خون و کبودی دارد یا حتی یکی از اعضای خانواده او سابقه اختلال در خونریزی داشته باشد بهتر است قبل از جراحی، این موضوع را با پزشک در میان بگذارد.

بهتر است بیمار ۴۸ ساعت اول بعد از عمل، کیسه یخ روی گونه ها بگذارد تا ورم و کبودی زیر چشم کمتر شود.

بالا نگه داشتن سر در هفته بعد از عمل بینی کمک می کند تا ورم و کبودی صورت کمتر شود.

از 10 روز قبل عمل بینی نباید سیگار یا دخانیات استعمال شود. مصرف مکمل های گیاهی مانند بروملین (که در آناناس موجود است) ، عصاره ی پاپایا و آرنیکا نیز برای کاهش کبودی مفید هستند اما مطالعات کم و محدودی تاثیر آنها را ثابت کرده است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در چند ماه اول بعد از جراحی زیبایی بینی، می تواند قرمزی و لکه دار شدن پوست بینی را تشدید کند. همچنین می تواند به راحتی سبب آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست شود. چند ماه اول بعد جراحی بیماران باید از کرم های ضد آفتاب و یا کلاه های لبه دار استفاده کنند تا از مضرات نور خورشید در امان باشند.

سخن آخر


عمل بینی یک جراحی سخت و حساس است که تغییرات زیادی در چهره فرد ایجاد می کند. از طرفی این جراحی یک عمل انتخابی است و با توجه به نیاز و تصمیم شخصی هر فردی انجام می شود بنابراین در انتخاب جراح بینی به خوبی دقت کنید. دکتر سامان خرمی نژاد متخصص گوش، حلق و بینی هستند که با سالها تجربه در عمل های زیبایی و بینی به بیماران کمک می کنند با کمترین میزان عوارضی مانند کبودی زیر چشم عمل بینی را پشت سر بگذارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با دکتر خرمی نژاد